Saisiko olla hintamaksimi tai kiinteä hinta?

lakimies asianajaja juristi

Olemme jo alusta alkaen lähteneet LEXEL Lakiasiaintoimistossa siitä, että haluamme olla helposti lähestyttäviä ja reiluja, ja tähän kuuluu myös palvelun hinta. Annamme aina jokaisessa toimeksiannossamme mahdollisuuksien mukaan hintatakuun, joka sisältää arvion lopullisista palvelun kustannuksista sekä takuun siitä ettei tämä summa laskussa ylity. Joissain tapauksissa tarjoamme myös kiinteää hintaa suoraan, jos näemme, että tämä on asiakkaan kannalta parempi vaihtoehto. Vasta kolmantena vaihtoehtona on perinteinen tuntiveloitus.

Miksi toimimme näin, kun voisi myös tehdä asioita perinteisemmin pelkällä tuntiveloituksella? Mielestämme on asiakaslähtöisempää hinnoitella tuotteet kokonaishintana sen sijaan, että asiakas joutuisi avaamaan avoimen piikin kaikille mahdollisille tuleville veloituksille. Mielestämme meillä on kuitenkin lopulta oltava se ammattitaito arvioida, mikä on kunkin toimeksiannon työmäärä ja hinta. Asiakas voi sitten arvioida, ylittääkö palvelun arvo sen hinnan.

Teemme kiinteän veloituksen toimeksiantoja lähinnä sellaisissa tapauksissa, jotka ovat juridisesti haastavia ja mielenkiintoisia, tai joissa asiakas on todellisissa vaikeuksissa mutta ei syystä tai toisesta kykene maksamaan enempää. Haluamme omalta osaltamme olla vaikuttamassa oikeuden saavutettavuuteen myös sellaisissa tilanteissa, joissa henkilö on esimerkiksi taloudellisissa vaikeuksissa, mutta ei kuitenkaan ole syystä tai toisesta oikeutettu oikeusapuun.

Ota rohkeasti yhteyttä, niin mietitään yhdessä ratkaisu tilanteeseesi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.